Brskaj po izdelkih

Brskaj po vsebinah

logo-1.gif

Spretnosti, ki jih je koristno razviti z otrokom pred šolo in kako se učiti skozi igro

Starši so kot kažipot v življenju svojih otrok. Zato skupaj z učitelji igrajo pomembno vlogo v procesu priprave otroka na šolo.

Pri vsem tem, kar nam ponuja življenje, se postavlja vprašanje:

In zdaj? Kaj lahko storim, kaj moram storiti, kaj želim storiti?

Elizabeth Lukas

Kot starš si torej zastavite vprašanje - kaj lahko, kaj morate in kaj želite storiti? Svojim otrokom ne boste mogli prizanesti napora, ki ga prinaša učenje, lahko pa jim olajšate šolanje in soočanje s šolskimi obveznostmi.

1100x650_naslovna-1.jpg

Razvoj bralnih spretnosti bo otroku olajšalo učenje pisanja. Otrok te spretnosti prevzema že od 2. leta starosti. Med postopkom razvijanja spretnosti branja, otrok prepozna in se strinja z rimami, prepozna in segmentira zloge, prvi glas prepozna po besedah, razdeli besede v glasove in glasove združi v smiselne entitete ter na koncu ustvari nove besede z dodajanjem, odštevanjem ali premikanjem glasov v besedah. Uporabne igre govora in jezika, kot so številke, opisovanje slik, pripovedovanje zgodb, iskanje rime med besedami, vam lahko pomagajo razviti bralne spretnosti ...

Pomembno je, da otrok pred šolanjem razvije sposobnost pisanja. Za razvijanje pisne spretnosti je pomembno spodbujati grafične motorike. Poleg tega, da lahko vadite risanje različnih črt na papirju, se lahko prav tako preko igre razvija grafomotorika - vožnja avtomobila po danih črtah, drsenje po črtah, slikanje in izrez likov, modeliranje plastelina in gline, zlaganje ugank in podobno.

Prav tako je pomembno, da razvijete pred-matematične spretnosti, preden otrok odide v šolo. V predšolskih letih se otrok nauči veliko znanja, ki ga bo pozneje uporabil za razumevanje matematike. Spretnosti pred matematiko se naučimo tudi skozi igro - razvrščanje predmetov, seštevanje predmetov, štetje igrač med metanjem v škatlo, opazovanje lastnosti igrač (barva, oblika, velikost), primerjanje predmetov (veliko - majhno, visoko - nizko), določanje količin (veliko igrač - malo igrač) itd.

Koncentracija se lahko razvije od otrokove zgodnje starosti, zato je igra pomembna tudi v tem segmentu. Pozornost lahko izvajamo z barvanjem, zlaganjem ugank, vajami razvrščanja, igranjem vlog, šivanjem enakih živali ali likov na papir, iskanjem razlik med predmeti itd.

Otrok se z organizacijo srečuje že od malih nog in se začne razvijati že tako, da igrače postavi v škatlo. Urnik budnosti in odhoda v posteljo je tudi del organizacije otrokove rutine in vpliva na nadaljnji razvoj organizacijskih sposobnosti.

Z učenjem tehnik organizacije od zgodnje starosti bomo olajšali celoten proces otrokovega izobraževanja. Uvedba vašega otroka v miselne mape bo bistveno skrajšala učni proces in učenje naredila zabavno. Otrok si ga bo zlahka in dolgoročno zapomnil in s pomočjo slik predelal nova spoznanja.

 

In za tiste, ki so že v šoli, prinašamo nasvete, kako se učiti skozi igro.

Ste vedeli, da se lahko vaš otrok hkrati igra in uči? Se vam zdi nemogoče?

Z učenjem skozi igro si lahko učenci hitreje in bolje zapomnijo učna gradiva, ker se pozabijo zares učiti. Igra je nekaj zabavnega in neobremenjujočega, zato lahko s kombiniranjem učenja in igre dosežemo veliko boljše rezultate. To hkrati razvija tekmovalni duh med učenci. Poleg učenja z igro otroci razvijajo tudi svoje socialne in komunikacijske veščine. Učenje na pamet ne bo doseglo skoraj tako dobrih rezultatov kot učenje z igro. Pogosto se zgodi, da učenci za nekaj dni pozabijo na učni načrt, ker učenje na pamet vstopi v kratkoročni spomin. Po drugi strani pa učenje z igro in konstrukcijo vprašanj, otrok resnično "angažira" možgane in se nauči razmišljati, kar bo doseglo veliko boljše rezultate.

1100x650_tekst-1.jpg

Kako se učiti skozi igro?

Spodaj vam priporočamo nekaj predlogov, kako narediti učenje zabavno in kako se hkrati igrati in učiti.

1. Igra Memory

Ta igra je poleg razvoja možganov odličen način za povezovanje držav z njihovimi prestolnicami, pisateljev z literarnimi deli itd. Glede na to, da ima vaš otrok boljši spomin za slike na memory karticah, lahko na primer shranite imena pisateljev in imena njihovih del in na eno kartico postavite sliko pisatelja, na drugo pa platnico literarnega dela. Na enak način lahko ustvarite lastne memory kartice s začetnicami, državami itd.

2. Kviz znanja

Kviz znanja je eden izmed bolj zabavnih načinov učenja skozi igro. Namesto čisto klasičnega načina postavljanja vprašanj je priporočljivo vključiti čim več vprašanj, ki izzovejo misel. Na primer, namesto klasičnega načina postavljanja vprašanj ("Kaj so samostalniki?"), Otrokom dajte niz besed, da poimenujejo živa bitja, stvari in pojave in jih vprašajte "Kako imenujemo podčrtane besede?" in "Glede na ponujene besede, kaj lahko sklenete?

3. Križanka

Namesto klasičnega načina postavljanja vprašanj lahko vkombinirate tudi križanke. Križanka vam lahko dobro služi tudi za ponavljanje snovi, kar bo učencem verjetno veliko bolj zabaven način, da snov ponovijo preko križanke.

4. Uganke

Uganke so vedno dobrodošle. Še posebej dobro jih je mogoče uporabiti kot uvod v učni načrt. Z njimi se lahko ukvarjamo posamično ali v timu. So dobra vadba za koncentracijo in odličen način za razvijanje komunikacijskih in socialnih veščin ter spretnosti timskega dela.

5. Rebusi

Rebusi, so tako kot uganke, lahko uporabne kot uvod v učni načrt. Zabavno jih je reševati in so kot uganke dobra koncentracija. Z njimi se je mogoče ukvarjati tudi posamično ali z delom v skupini in so dober način za razvijanje komunikacijskih in socialnih veščin ter skupinskih delovnih veščin.

6. Družabne igre – BrainBox

Ta igra prinaša test spomina v samo 10 minutah!

Slovenija je lepa država z očarljivo kulturo in zgodovino. BrainBox je zasnovan za igranje z družino in prijatelji. Razvija veščine opažanja in spomina ter prispeva k pridobivanju novega znanja o tej čudoviti državi.

V paketu je 55 kart z zanimivimi dejstvi o Sloveniji. Vsaka kartica se nanaša na drugačen vidik Slovenije. Od Bleda do Ptuja, od Pirana do Ljubljane, od festivalov do poznanih Slovencev, ta BrainBox izpostavlja najboljše, kar Slovenija lahko ponudi.

Družabne igre se lahko igrajo tudi posamično ali v skupini. Igranje družabnih iger krepi tudi tekmovalni duh.

 

Učenje skozi igro je metoda učenja, ki jo je treba, kolikor je mogoče, uporabiti v izobraževanju. Z učenjem na pamet učenci ne bodo dosegli tako dobrih rezultatov, niti v večini primerov to, kar se bodo naučili, ne bo ostalo v dolgoročnem spominu niti ne bodo razumeli, kaj se učijo, ker je učenje mehanični proces. Z učenjem skozi igro bodo učenci poleg tega, da imajo dolgoročnejša učna gradiva, razvijali tudi socialne, komunikacijske in timske spretnosti ter se ob vsem tem, imeli dobro.

 

Več nasvetov najdete na www.logosuciteljica.hr