Brskaj po izdelkih

Brskaj po vsebinah

logo-1.gif

Katera je bila vaša prva igrača?

Se spomnite svoje prve igrače? Je bila to punčka, lesen vlakec ali plišast medvedek? Izbrali ste si najljubšo in pomenila vam je največ na svetu. Igrače so tiste, ki otroka spremljajo skozi celotno otroštvo. In so tudi tiste, na katere otrok najprej naveže spomine in svoje čustvene odnose.

prva-igraca-1100x575.jpg

Otroku za vedno ostane v spominu prvi vlakec pod novoletno smrekico, prvi medvedek, ki ga bo vsak večer nežno poljubčkal pred spanjem, pa tudi prva barbika, prvo kolo in prva družabna igra, s katero se je igral skupaj z mamo in očetom. Igrače v srcih otrok zasedajo prav posebno mesto. Po vsej verjetnosti pa ne veste, kako zelo ta igrača vpliva na učenje in kako različne igrače skozi obdobje odraščanja otroka na različne načine pripravljajo na različne vidike realnega življenja.

Strokovnjaki potrjujejo dejstvo, da je igrača sredstvo, s katerim otroci spoznavajo svet, v katerem živijo. In prav zato se z igračami tako radi postavljajo v različne vloge in z njimi preigravajo različne situacije, ki jih spoznavajo iz svojega vsakdana. Večinoma s ciljem podoživeti srečo in veselje, kar znatno pomaga pri razvoju njihove samozavesti.

prva-igraca-3-1100x575.jpg

Zakaj se igramo? Za zabavo seveda!

Od prve ropotuljice, igralnega loka na vozičku in igralnega centra - igrače pisanih barv z različnimi teksturami spodbujajo otroka k igri. In le malo je potrebno, da slišimo malčka, kako se veselo pogovarja z malimi prijatelji. Med odraščanjem otroci zabavo najdejo v različnih igračah. Čeprav naj se igrače ne bi delile na uporabo glede na spol, so velikokrat fantje tisti, ki se z avtomobilčki podijo po namišljeni avtostezi na domači preprogi, punčke pa uživajo med ustvarjanjem, risanjem in igro vlog. Cilj igre pa je vedno zabava! 

Z igro razvijamo motorične spretnosti 

Že od rojstva dalje igrače dojenčka spodbujajo h gibanju rok in nog. Dojenček namreč želi s tipanjem spoznavati oblike, barve, teksture in zvoke igrače. Ko otrok zna sedeti in se plaziti, so igrače tiste, ki ga dodatno spodbujajo h gibanju. Postavite igračko na drugo stran sobe in otrok se bo nemudoma odplazil do nje. Pri zlaganju kock, risanju, preoblačenju punčk ali vtikanju žebljičkov razvijajo občutek dotika in koordinacijo z vidom (fina motorika), pri vožnji s kolesom in teku z zmajem pa fiziognomijo (groba motorika), pri čemer krepijo tudi ravnotežje, gibalno motoriko, mišice rok in nog ter spoznavajo zdrav način življenja. 

Najbolj zabavna je igra s prijatelji 

Dojenčki so v svoji igri zelo individualni, sčasoma pa skozi igro razvijejo najprej interakcijo s starši, pri približno treh letih pa v svojo igro začnejo vključevati tudi otroke iste starosti. Igra jim služi kot spoznavanje različnih situacij, skozi katere se naučijo, kaj pomeni spoštovanje, sodelovanje in souporaba. Med igro spoznavajo tudi nove besedne zveze in njihove pomene ter pomen avtoritete, se naučijo pogajati ter organizirati potek igre. 

Čutim, čutiš, čutimo … 

Igra je čudoviti domišljijski svet, v katerem si otrok dovoli izraziti sebe in svoja čustva. Med igro otroci vstopijo v svet, kjer je dovoljeno ponovno zaigrati in podoživeti njihove vsakdanje situacije (igranje z dojenčki, obisk kmetije, igra zdravnikov) ali pa vstopiti v abstraktni svet s pomočjo akcijskih likov. Stopnja, do katere se otrok zna vživeti v vlogo in postavljati svoja pravila, kaže na stopnjo razvoja njegove osebnosti. 

Kaj pa kognitivni razvoj? 

Z igro se razvija otrokova sposobnost za učenje in reševanje problemov. Igrače namreč stimulirajo otrokovo koncentracijo in spomin, hkrati pa pomagajo razvijati sposobnost kreativnega reševanja problemov, kar je ključni element za razvoj otrokove samostojnosti. Kognitivni razvoj otroku omogoča zabavni in kreativni pristop k reševanju matematičnih in jezikovnih problemov.

prva-igraca-2-1100x575.jpg

Vsaka igrača ima svoj namen, pa vendarle vsaka igrača ni ustvarjena le z enim namenom. Otroci so tisti, ki igrači, pa tudi igri, dajo smisel, in v njih poiščejo ustrezne možnosti, navadno tiste, na katere so v danem trenutku najbolj pripravljeni. Če je le mogoče, naj si otrok igrače za svojo igro izbere sam, saj le on najbolje pozna svoje želje in pričakovanja, ki mu jih izbrana igrača nudi. Spoštljivo je, da starši to razumemo in mu to tudi omogočimo, kolikor le lahko.


Morda bi vam bilo všeč tudi:

S čim se igrajo otroci pri določeni starosti?
Z igro se tudi učimo
Kako izbrati primerno igračo
10 koristi barvanja za otrokov razvoj