Blog - Igrače, ki spodbujajo razvoj otrokovega govora in jezika - Baby Center spletna trgovina
Izberite poslovalnico za prevzem
0

Igrače, ki spodbujajo razvoj otrokovega govora in jezika

Igrače, ki spodbujajo razvoj otrokovega govora in jezika

Otroci so resnično čudežna bitja. Njihovi možgani so že v predšolskem obdobju zmožni neverjetnih zmogljivosti učenja – prve komunikacije, izražanja za dosego svojih najosnovnejših potreb, učenja grobo motoričnih spretnosti, nadgrajevanja v intelektualnih zmožnostih in seveda namenskega govora in jezika. Da bi otrokov razvoj potekal po pričakovanjih, je odvisno od ustreznih spodbud okolja, igre in materialov, ki jih ob tem otroku ponujamo.

Kadar starši opazijo, da otrokov razvoj govora in jezika ne poteka v skladu s tipičnim razvojem, jim to vzbuja skrb, saj ne vejo, kako otroku pomagati. Niso prepričani, ali je govorna težava  že rizična, ali je potrebno poiskati pomoč in kdaj. Če je otrok vključen v vrtec, se lahko posvetujete z otrokovim vzgojiteljem in se prepričate, ali razvoj govora pri otroku odstopa od vrstnikov ali se po nasvet obrnite na otrokovega pediatra, ki vas bo po potrebi usmeril do logopeda.​​​​​​​

Kdo je logoped?

Logoped je strokovnjak, ki obširno oceni otrokovo stanje govorno-jezikovne komunikacije. V okviru diagnostike ugotavlja prisotnost govorno-jezikovnih motenj, vzroke in posledice njihovega nastajanja. V skladu s strokovnimi standardi in kriterijih opredeli posamezno govorno-jezikovno motnjo in mu pomaga. V okviru terapije uporablja posebne metode dela, pri katerih se poslužuje skrbno izbranih igrač, didaktičnih pripomočkov in drugih materialov.

Kako lahko otroku pomagamo sami?

Ker v Sloveniji drastično primanjkuje logopedov, otrok s težavami na področju govora, jezika in komunikacije pa je v predšolskem obdobju kar med 30 in 40%, so čakalne dobe za logopedsko obravnavo zelo dolge. Da bi otrok na področju govora in jezika dobro napredoval in logopeda niti ne bi potreboval ali v primeru, ko čakate na strokovnjaka, otroku lahko pomagate že prej. Otrokovo govorno-jezikovno komunikacijo spodbujajte preko vsakodnevnih situacij, pogovora in igre, s pomočjo dobro izbranih igrač in materialov, ki jih v svoje delo vključuje tudi logoped.

To so različne lesene igrače, vstavljanke, kocke, sestavljanke, knjige, mehke igrače, dojenčki, lutke in družabne igre. Da bi v poplavi igrač lahko izbrali res kakovostne ali tiste, ki so bolj usmerjene v razvoj določenih področij, kot je učenje barv, števil, novih pojmov, spodbujanje govorno-jezikovnega izražanja in razumevanja, svetujemo zlasti igrače znamke  Classic WorldHeadu in  Brainboxter igro  Moj prvi Activity znamke Piatnik. Izbiro igrač ali družabne igre in način preko katerega boste spodbujali otrokov razvoj prilagodite otrokovim sposobnostim in starosti. Podrobne nasvete in ideje, kako spodbujati otrokov govorno-jezikovni razvoj najdete na spletni strani  GingoTalk.

Kaj je GingoTalk?

GingoTalk je delo dveh prijateljic in logopedinj, ki združujeta svoje znanje in ideje na področju govorno-jezikovne komunikacije. Tako nastajajo zanimivi prispevki, članki, učni listi, didaktični pripomočki in poučne igrače.

Nova igra »Klepetajmo!« s prikupno ročno Gingo lutko

Za namen spodbujanja otrokovega govora in jezika je v okviru znamke GingoTalk nastala nova poučna in zabavna igra  Klepetajmo!. Igra vsebuje ročno lutko in kartice z vajami, ki pripomorejo k lažjemu pridobivanju določenih glasov.  Posebnost ročne lutke Gingo je, da ima premična usta z jezikom, zato se otroci lahko še bolj intenzivno vključujejo v igro, pogovor in učenje.


Naročite svojo lutko GingoTalk:

Obilo zabave pri igranju, spodbujanju otrokove govorno-jezikovne komunikacije in učenju novih spretnosti!​​​​​​​


Petra Kavšek Vrhovec

mag. prof. logoped – surdopedagog

Petra je logopedinja, ki je svojo poklicno pot začela v zdravstveni ustanovi na sekundarnem nivoju, kjer je obravnavala otroke z najtežjimi motnjami sporazumevanja. Zaposlena je v zdravstvenem domu, opravlja pa tudi zasebne logopedske storitve ter vodi predavanja za strokovne delavce vzgojno-izobraževalnih ustanov. Je soavtorica strokovnega logopedskega materiala Slikovne kartice VEM-POVEM. V prostem času rada piše članke namenjene širši javnosti, s katerimi ozavešča o problematiki na področju govora in jezika.   ​​​​​​​

Meta Dolinar

prof. spec. in reh. pedagogike – logoped

Meta je logopedinja, ki se ukvarja z diagnostiko in terapijo otrok, ki imajo težave na področju govorno-jezikovne komunikacije. Poleg dela v logopedski ambulanti, se trudi delovati na preventivi ter na temo govora, jezika in komunikacije izobražuje in vodi predavanja za vzgojitelje in druge strokovne delavce. Je avtorica različnih člankov in prispevkov ter aktivno razvija raznolik didaktični material, ki spodbuja govorno-jezikovni razvoj, tako otrok v tipičnem razvoju, kot tudi otrok, ki imajo na področju govora in jezika težave. ​​​​​​​

auto