Blog - Igra = učenje = zabava - Baby Center spletna trgovina
0

Igra = učenje = zabava

Igra = učenje = zabava

Starši si želimo na kakovosten način preživeti čas s svojim otrokom, mu pomagati pri njegovem učenju in se pri tem še zabavati. Mnogim pa pri iskanju načinov takšne igre včasih zmanjka idej. Zbrali smo nekaj predlogov ustvarjalne igre, ki bo razgibala tako otrokove, kot tudi vaše možgančke, edini pripomoček, ki ga pri tem res nujno potrebujete, pa je domišljija.

Preoblačenje in domišljijska igra

Veliko otrok uživa v preoblačenju in maskiranju. Spodbudite otroka, da sam ustvarja svoje kostume in mu pri tem pomagajte. Otroci obožujejo pokrivala – stari klobuki, kapice, čelade ali iz papirja narejene kape. Pokažite mu, da s pomočjo stare zavese lahko postane duhec ali nevesta. Očetova srajca je lahko zdravnikova uniforma, s pomočjo toaletnega papirja pa se lahko zavije v mumijo.

Potrebujemo: rjuhe, končke blaga, stare obleke, wc papir.


Oponašanje živali

Igra, ki se jo lahko igrajo otroci med seboj ali z odraslimi. Drug drugemu določimo živali, ki jih moramo oponašati. Ko želimo, da igra postane bolj zanimiva, prva oseba oponaša zamišljeno žival, druga pa ugiba, katero žival si je zamislila.

Otroci nedvomno nimajo težav z oponašanjem živali, kot so kuža, muca ali zajček. Vendar pri tem tudi pogosto ostane. Če boste otroka spodbudili, da oponaša kakšno »neobičajno« žival npr. jeguljo ali flaminga, ga boste presenetili in mu dali nov izziv. Z oponašanjem živali jo bo tudi bolje spoznal in se naučil kaj novega o njej. Če idej za živali zmanjka, odprite leksikon živali in izberite!

Potrebujemo: domišljijo


Ustvarjanje glasbe

Otrok lahko glasbo ustvarja s pomočjo kupljenih glasbenih igrač, lahko pa glasbila tudi sam ustvari. Skupaj z otrokom razmislite, kaj bi lahko proizvajalo zvok. Pomagajte mu pri ustvarjanju glasbila, nato pa še skupaj zaigrajta nanj. Tu je nekaj začetnih idej.

Ropotulje: v jogurtov lonček nasujte nekaj riža, čezenj poveznite drug jogurtov lonček in ju zlepite skupaj. Nastalo bo ropotuljici podobno glasbilo.

Glavnik in svinčnik: svinčnik drgnite po glavniku in nastal bo zanimiv zvok.

Kozarec in voda: več kozarcev napolnimo z vodo, tako da je v vsakem različna količina vode. Prst pomočimo v vodo in začnemo narahlo drgniti rob kozarca, dokler ne zaslišimo zanimivega zvoka. Različno polni kozarci bodo proizvajali različne tone.

Tulci: vzemimo npr. tulec, ki ostane od role kuhinjskih brisačk, pihajmo, tulimo, krulimo in pojmo skozenj.

Potrebujemo: lončke, kozarce, glavnik, svinčnik, riž, …

Skrivnostna čarovnija

Posebno skrivnostno tehniko ustvarjanja lahko uporabite kot umetniško ali kot detektivsko igro.

Risalni list prevlečemo z voskom (npr tako, da vzamemo staro svečo in z njo, kot z barvico prebarvamo list) in ga s to stranjo položimo na drug list. Na trdno napišemo besedilo ali narišemo motiv. Spodnji papir nato prebarvamo in že se nam razkrije skrivnost.

Potrebujemo: vosek, papir, barvo (voščenke, vodenke ali tempere) in svinčnik


Rimanje

Razvijajmo otrokov besedni zaklad s pomočjo rim. Igrico se lahko igramo na več načinov :

  • tako, da delamo rimane pare besed: prva oseba se izmisli besedo in reče npr: »Meta«, druga oseba poišče rimo in reče: »Pašteta« itd.
  • tako da pesnimo mini pesmice in vsak pove eno vrstico: prva oseba reče: »danes je lep sončen dan« in druga oseba dokonča: »dan, kot bi ga vzel iz sanj« in nadaljujemo dokler gre.

Potrebujemo: domišljijo


Besedne igre

Tudi besedne igre pomagajo oblikovati in širiti besedni zaklad. Besednih iger je nešteto:

Asociacije: iščemo asociacije začnemo s poljubno besedo in vsak pove svojo asociacijo na to besedo,

Sopomenke: Začnemo z besedo ali pojmom, ki ima širši pomen in iščemo sopomenke.

Členjenje: Izberemo neko zelo majhno stvar in zastavimo vprašanje: »Del česa je?« Ko dobimo odgovor, spet zastavimo isto vprašanje in to ponavljamo dokler gre. Npr: Trobentica > del česa je trobentica > del travnika > del česa je travnik > del gozda > del česa je gozd > del mojega domačega kraja …  Podobno igrico se lahko igramo v nasprotno smer, če začnemo pri zelo širokem pojmu in zastavimo vprašanje: Kaj je del tega? Npr: Dan > Kaj je del dneva? > ura > Kaj je del ure? ….

Potrebujemo: domišljijo